Nikdo asi nebude disputovat to, že jedním z oblíbených kratochvílí dneška je nakupování. Zatímco dříve jsme jezdili na výlety do přírody, případně navštívit nějaký hrad či zámek, dnes se vydáváme do nákupních center.
Je to pochopitelné. Zažíváme totiž při tom podobné pocity jako dávní lovci při lovu, a pokud něco koupíme, zvláště pokud je to něco, po čem toužíme, pak jsme na tom stejně jako pračlověk, který skolil mamuta. Tyto instinkty jsou v nás hluboce zakořeněny, a to z dobrého důvodu. Koneckonců na nich záviselo samotné naše přežití.
Avšak zatímco dnes se nemusíme vydávat na nebezpečný lov, stejně nám tyto pocity k úplnému štěstí chybí. Proto vyrážíme na nákupy a místo starosti o svůj život a o to, zda bude mít naše rodina co jíst, se bojíme o to, zda budou mít vše, co potřebujeme.
Jiné to však je, pokud nejdeme kupovat nezbytnosti. Příkladem může být například u žen nákup oblečení a bot Promotextilie. Všichni víme, že především ženy jsou schopny v obchodech s oblečením strávit poměrně dlouhou dobu při hledání toho nejlepšího kousku. Proč to ale dělají?
Zde jde jednoduše o nutnost nebýt vyloučena ze společnosti. My lidé jsme sociální tvorové a potřebujeme společnost jiných jedinců svého druhu. Strach ze sociálního vyloučení je v každém z nás hluboko zakódován. A to platí i o introvertech. Ano, ti sice příliš nestojí o přímý kontakt s jinými lidmi, avšak často používají sociální sítě nebo e-maily.
A jak s tím tedy souvisí oblečení? Po staletí bylo známkou sociálního statusu, a v mnoha případech je tomu tak dodnes. A ženy nechtějí, aby se na ně někdo koukal svrchu jen proto, že patří do nižší společenské vrstvy. Chtějí tedy ukázat, že právě ony jsou na výši. Je to jedna z věcí, kterými si dodávají sebevědomí.
Až tedy budete čekat před obchodem s oblečením na manželku, uvědomte si, že pro ni je to stejně důležité, jako pro vás večer s kamarády u piva.